איך מעצבים מצבות מיוחדות

אומרים שאין אדם יודע את מידת ימיו. כאשר איש או אישה הולכים לעולמם, בוחרים למענם ולמען זכרם מצבה נאה. מצבות רגילות שעשויות מגוש של שיש יכולות להיות מכובדות, אבל לפעמים משפחות רוצות עבור יקיריהן משהו שונה ואחר, מיוחד. כיום ניתן להזמין לא רק עיצובים רגילים אלא גם מצבות מיוחדות. הסבר קצר יוכל להבהיר כיצד בעצם מעצבים אותן וממי מזמינים אותן.

עיצוב אישי במגע אישי

לפעמים, מצבות מיוחדות            הן למעשה שימוש באבנים מיוחדות שיד אדם לא נגעה בהן. הטבע עשוי ליצור בעצמו אבנים מאוד מיוחדות, שאף אחת איננה דומה לשנייה. אבל בדרך כלל, את המצבות המיוחדות מיצרים אמנים שיודעים כיצד לעצב באופן אישי, במגע אישי, יצירות מאוד מיוחדות. אפשר אף לבקש עיצובים מיוחדים, אשר ייצגו בצורה כזאת או אחרת את אורח חייו של הנפטר או את מידותיה הטובות של הנפטרת.

עיצוב בכלים מסורתיים או חדשים

עיצוב של מצבות מיוחדות יכול להתבצע ביד, באמצעות כלים מסורתיים או בשילוב של כלי עבודה ייעודיים. פטישים, אזמלים, כלי חיתוך וניסור יכולים להפוך גוש של סלע או אבן, לבעלי עיצוב מאוד מיוחד. לעתים המגע יהיה למעשה די מינימלי. כלומר לוקחים גוש של סלע או אבן מיוחדת, שסותתו באופן טבעי. מוסיפים מעט נופך או תוספת פה ושם. דרך אחרת היא לעבד אבן מיוחדת, גוש של שחם או גרניט או אבנים אחרות, בצורה מיומנת. בגלל שמדובר בעבודה אישית ובהזמנה אישית, אפשר לבחור כל מיני עיצובים ואפשרויות, למעשה ללא גבול. במהלך העיצוב, כדאי להביא בחשבון אילו סוגי אותיות ואילו ביטויים רוצים לקבע על גבי המצבה והאבן המיוחדת.

היכן מזמינים את המצבות המיוחדות במינן

את המצבות שאינן נראות רגילות ניתן לייצר בארץ, מאבנים וסלעים מקומיים או מחו”ל. המבחר הוא גדול, האפשרויות רבות. באתר מצבה נקודה קום, מבית סלעים נקודה קום, אפשר להתרשם מחלק מהאפשרויות ודוגמאות של מצבות. כל המעוניין וכל המעוניינת להנציח את זכרם של אנשים יקרים שהלכו לעולמם, מגוון פתרונות, יעוץ, עצה, שירות ומענה אישי.